Noorabotti säästää merkittävästi kustannuksia ja aikaa. Se vastaa asiakkaiden yleisimpiin kyselyihin sekä toimii myös henkilökunnan apuna. Tavoitteena vähentää asiakaspalvelun työkuormaa yli 60%.
Tekoälyä ja chatbottia voidaan käyttää myös ongelmaratkaisuun. Upseller rakensi Uponorille Noorabotin, jonka tehtävänä on ratkaista eri lattialämmityksen ongelmia. Useimmat Uponorin asiakaspalvelukyselyt liittyvät lattialämmitykseen, varaosiin, huoltoliikkeiden tietoihin ja käyttöohjeisiin. Noorabotti tuo näihin kaikkin ratkaisun ja vähentää merkittävästi asiakaspalvelun kuormaa. Tavoitteena on vähentää yli 60% asiakaspalvelun kuormasta.
Noorabotille on opetettu kaikki keskeiset tuotteet ja ohjeet niiden säätämiseen. Ai:n rooli on ymmärtää asiakkaan tarve ja tuoda siihen ratkaisu. Tuomalla bottiin tuotetiedot se tuo asiakkaalle haluttua tietoa. Botissa käytetään kuvia sekä kuvarullia, jolloin käyttäjän on helpompi tarkistaa mikä tuote hänellä on. Botti toimii mobiilissa samalla tavoin kuin pöytäversiossa ja on tarvittaessa julkaistavissa myös muihin pikaviestimiin, kuten esimerkiksi Messengeriin tai Whatsappiin. Bottiin voidaan myös integroida mitä tahansa tuotetietoa.
Noorabotti suunniteltiin siten että se palvelee myös Uponorin henkilökuntaa ja opastaa heitä. Ihminen, kuinka taitava tahansa, ei voi muistaa kaikkia yksityiskohtia mutta Noorabotti voi. Botti julkaisiin nyt syys sesongin alkaessa painottuen lattialämmitykseen. Aiempina syksyinä lattialämmitykseen liittyvät kyselyt ovat työllistäneet merkittävästi henkilökuntaa ja aika on pois muualta. Muita suosittuja tuotealueita sekä kieliä on suunnitelmissa lisätä Noorabotin kyvykkyyteen.
Tutustu Noorabottiin https://www.uponor.fi/
Suunnitteletko Ai Chatbot -projektia? Buukkaa tapaaminen niin jutellaan! https://calendly.com/juha-sulkakoski/upseller-ai-chatbots-sales-meeting