Sampo Kallunki on palkattu johtamaan Upseller Finland Oy:n myyntiä ja markkinointia, samalla hänet on kutsuttu yhtiön osakkaaksi. Aikaisemmin Sampo on toiminut Abloy Oy:ssä, jossa hän vastasi yhtiön markkinoinnista.
– Upseller on ainutlaatuinen yritys, joka on mullistamassa tavan tehdä myyntiä verkkosivuilla. Analytiikan ja optimoinnin yhdistäminen ensiluokkaiseen myyntiosaamiseen on kansainvälisestikin vielä harvinaista.
Kallungin mukaan Online Chat -palvelut ovat tehneet tuloaan jo jonkin vuoden, mutta suuri läpilyönti on vasta tulossa. Vain noin 4 %:lla länsimaisista yrityksistä on chat-palvelu käytössä, vaikka jo 10 % kaikista online kohtaamisista tapahtuu chat-kanavassa.
Upsellerin toimitusjohtaja Juha Sulkakoski kertoo, että Upseller panostaa parhaillaan voimakkaaseen kasvuun ja kansainvälistymiseen. – Halusimme Sampon mukaan tiimiimme, koska hänellä on vahvoja näyttöjä modernista myynnin tekemisestä kansainvälisellä tasolla. Hänellä on erinomainen ymmärrys digitaalisesta markkinoinnista, ja onhan Sampo myös läpeensä mukava kaveri.
– Myynnin ja markkinoinnin digitalisaatio on kovassa vauhdissa ja Upseller tuo pöytään sellaista osaamista, minkä hyödyt näkyvät asiakasyritysten myynnissä hyvin nopeasti, sanoo Kallunki. Hänen mukaansa pelkkä sisältömarkkinointi ja some-mainonta eivät riitä, vaan verkossa pitää osata myös tehdä myyntiä. – Olin vakuuttunut, kun monissa tapauksissa Upseller on pystynyt jopa kaksinkertaistamaan asiakkaidensa verkkosivuilta tulevan myynnin määrän B2B liiketoiminnassa.
– Mielenkiintoista Upsellerissa on eritoten se, että he ovat palvelubisneksessä, jolla on erinomaiset mahdollisuudet kansainväliseen menestykseen. On mielenkiintoista päästä mukaan nyt, kun yritys on tekemässä isoa kasvuloikkaa, kertoo Kallunki.
Sulkakoski kertoo, että Upseller kasvaa vahvasti ja etsii jatkuvasti uusia kovan luokan tekijöitä. Tällä hetkellä haussa on mm. Head of Accounts & Service, Asiakkuuspäällikkö, sekä palvelumyyjiä että verkkomyyjiä.