MARTELA

Jopa 35% Martelan myynnin yhteydenotoista tuleeUpsellerin Live Chatin kautta.

35%

Myynnin yhteydenotoista tulee chatin kautta

97%

Chatpalvelun käyttäjien asiakastyytyväisyys

Martela, vuonna 1945 perustettu perheyritys, tarjoaa laadukkaita kalusteita ja ratkaisuja työ- ja oppimisympäristöihin. Alansa Pohjoismaisiin johtajiin kuuluva Martela tarjoaa myös kalustekierrätystä sekä muuttopalvelua. Kasvava tarve nopealle ja tehokkaalle asiakastuelle, sai Martelan valitsemaan livechatin kanavavalikoimaansa.

Haasteet

  • Sisäiset resurssi rajoitteet: Martelalta puuttui sisäiset resurssit live chatin hoitamiseen osana sen omaa asiakaspalvelua. Vaihtoehdoksi jäi ulkopuolisen kumppanin löytäminen. 
  • Laadun ylläpitäminen: Huoli ulkopuolisen kumppanin kyvystä ylläpitää Martelan laatustandardeja ja ymmärtää toimialan erityistarpeita.

Ratkaisut

Martela valitsi kumppaniksi Upsellerin, johtuen sen vahvasta myynnillisestä toimintamallista.

  • Tiimi Integraatio: Upsellerin operaattorit työskentelevät kuin he olisivat osa Martelan omaa tiimiä. He hallitsevat asiakkaan tuote- ja palvelutarjoaman sekä viestivät brändin standardien mukaisesti.
  • Myyntivetoinen Chat: Upsellerin operaattorit on koulutettu asiakaspalvelun lisäksi erityisesti myynnin tuloksen tekijöiksi, muuttaen chatin tulonlähteeksi.
  • Jatkuva oppiminen: Upsellerin operaattorit sopeutuvat ja hiovat jatkuvasti lähestymistapaansa vastatakseen Martelan kehittyviin tarpeisiin ja tavoitteisiin.

35%

Myynnin yhteydenotoista tulee chatin kautta

97%

Chatpalvelun käyttäjien asiakastyytyväisyys

Martela

Martela on vuonna 1945 perustettu perheyritys, joka tarjoaa laadukkaita kalusteita ja auttaa yrityksiä kehittämään työ- ja oppimisympäristöjään käyttäjälähtöisesti.

Martela oli kokeillut chattia oman asiakaspalvelutiimin voimin, mutta yrityksen omat resurssit eivät riittäneet chatin ylläpitoon ja siitä luovuttiin. Martela kuitenkin ymmärsi chatin olevan tärkeä osa asiakaspalvelun kanavavalikoimaa ja he alkoivat miettimään voisiko ulkoinen toimija tuottaa chat-palvelun heidän verkkosivuillaan.

Upseller hoitaa myyntiä ja asiakaspalvelua kuin oman tiimin jäsen

Voiko yrityksen ulkopuolinen tekijä ymmärtää toimialaa ja palvella asiakkaita asiantuntevasti?

Ehdottomasti!

– Asiakkaamme chatissa saama palvelu on kuin martelalaisen antamaa. Oli hämmentävää huomata, miten nopeasti Upseller sai kiinni käyttöönottokoulutuksessa esille tuoduista asioista. Kysymyksillään he nostivat esiin myös sisäisesti vähemmälle huomiolle jääneitä asioita, Pilvi Brusila kertoo.

Upseller on ennen kaikkea osa yrityksen myynti-, markkinointi- ja asiakaspalvelutiimiä – näin myös Martelan tapauksessa. Ammattitaitoiset myyjämme perehtyvät asiakkuuteen ja asiakkaan tuote- ja palvelutarjoamaan huolellisesti yhteistyön alussa. Osaamista myös kehitetään ja ylläpidetään aktiivisesti yhteistyössä asiakkaan kanssa.

Chatista aidosti hyödyllinen lisäpalvelukanava

Kiitos Upsellerin, 35 % Martelan myynnin yhteydenotoista tulee chatin kautta. Chat tuottaa uusia tarjouspyyntöjä ja selvää lisämyyntiä. Siksi voidaan puhua aidosti arvoa tuottavasta palvelukanavasta. Kokonaisuutta kehitetään jatkuvasti ja asiakaskokemus verkkosivuilla on vahvistunut ilman Martelan oman henkilöstön sitomista chatin hoitoon.

”Upsellerillä on halu kehittää toimintaa. He ovat aktiivisia pitämään yhteyttä ja käymään läpi asioita, joita sivustolla tapahtuu ja miten niitä voidaan kehittää. Heiltä on saanut apua niin chatin kehitykseen, visuaaliseen ilmeeseen kuin siihen, missä botteja voitaisiin käyttää.”

Pilvi Brusila

Martela Oyj Customer Sales Service Manager

Asiaan liittyviä tarinoita