B2B-asiantuntijamyyntiin chatissä erikoistunut Upseller toi ensimmäisenä toimintavuotenaan 25M€ edestä uusia tarjouspyyntöjä ja 11M€ lisää kauppaa asiakkaidensa verkkosivuilta. Tavoitteena on kaksinkertaistaa liiketoiminta 2016 loppuun mennessä.
Upseller tarjoaa asiakkailleen ulkoistettuna asiantuntijamyyntiä chat-ikkunan kautta. Perinteisessä mallissa, jossa yritys ottaa käyttöönsä pelkän teknologian ja hoitaa itse asiakaspalvelun, chat vaatii paljon päivystysresurssia. Asiakkaiden yhteydenottoihin pitää vastata nopeasti.
Upsellerin mallissa chat-palvelu ei ole kulu, vaan myyntikanava
”Palvelumme on paljon enemmän, kuin chat-ikkuna verkkosivuilla. Ymmärrämme asiakkaidemme bisnestä ja toimimme oikeassa kohtaa ostoprosessia, jossa myyjiemme asiantuntemuksella on konkreettinen merkitys. Teemme B2B-asiakkaillemme merkittävästi uutta kauppaa ja nostamme kertakauppojen arvoa,” toimitusjohtaja Juha Sulkakoski lupaa.
Potentiaalisiksi tunnistetut vierailijat jalostetaan tarjousten pyytäjiksi laadukkaiden myyntikeskusteluiden kautta. Palvelu ohjaa verkkomyyjiä keskustelemaan oikeista asioista oikeaan aikaan. Taitava verkkomyyntityö poikkeaa merkittävästi siitä, mihin tyypillinen contact center –asiakaspalvelija pystyy.
Upsellerin toiminnan arvo näyttäytyy konkreettisena, kun onnistumista arvioidaan puhtaasti lisääntyneen kaupan mukaan. Monille yrityksille on uutta laskea verkkosivujen tuoman kaupan määrää. Upsellerin lähestymistapa tekee impressioiden, klikkausten, peukutusten ja keskustelujen määrän mittaamisesta toisarvoista.
Kokeneita myynnin johtajia, tekijöitä ja valmentajia
Upsellerin idean isä on Juha Sulkakoski, joka perusti yhtiön yhdessä myynnin ja myynnin johtamisen konkareiden Antti Paussun ja Antti Partasen kanssa. Heidän keskeinen ajatuksensa oli perustaa digitalisaation tuomiin mahdollisuuksiin keskittyvä myyntiyhtiö. Osakkaisiin kuuluvat myös myyntijohtajana toimiva Johanna Angelvirta sekä freelancerit Jyri Konttinen ja Toni Saikkonen.
Upsellerin ensimmäisen vuoden liikevaihto oli 635T€ ja se teki tulosta 16,1%/102T€. Asiakkaisiin kuuluvat mm. DHL, Mehiläinen, Scandic, MTV3, Regus, Talentum Events, Kärcher, HIFK ja Fressi.
B2B-asiantuntijamyyntiin chatissä erikoistunut Upseller tarjoaa asiakkailleen ulkoistettuna asiantuntijamyyntiä chat-ikkunan kautta. Potentiaalisiksi tunnistetut vierailijat jalostetaan tarjousten pyytäjiksi laadukkaiden myyntikeskusteluiden kautta.