Digitalisoituminen on nopeuttanut ostopäätöksen tekemistä. Tiedämme, että 80% asiakkaista on valinnut keneltä tarjouksen pyytää ennen kuin myyjä siitä tietää. Tänä päivänä otamme keskimääri 2,4 vaihtoehtoa shortlistille.
On siis erinomaisen tärkeää saada asiakkaalle ”koukku leukaan” jo silloin kun hän vierailee yrityksen verkkosivuilla. Kontaktointiaika liidin tai tarjouspyynnön saapumisesta on erittäin kriittinen kaupan synnyttämisessä. Jos asiakas ei saa vastausta nopeasti, hän pettyy, siirtyy eteenpäin ja ostaa muualta.
Upsellerin kolmen kahden sääntö:
- Jos kontaktoit asiakastasi 2 minuutissa tarjouspyynnön tai liidin saatuasi, 95% heistä on mukana.
- Jos sinulla menee 2 tuntia yhteydenottoon, olet menettänyt 50% asiakkaistasi. He ovat edenneet jo kilpailijasi kanssa.
- Jos sinulla menee yhteydenottoon 2 päivää, ehkä 5% on jaksanut odottaa sinua. Muut ovat jo kaukana.
Kokeile ja hämmästy!